صنایع دستی - مجله سندباد - سندباد

آخرین مطالب سندباد در بخش های محصولات، کسب و کارها، صادرات و واردات در زمینه ی هدیه ها و صنایع دستی

صنایع دستی - مجله سندباد - سندباد

آخرین مطالب سندباد در بخش های محصولات، کسب و کارها، صادرات و واردات در زمینه ی هدیه ها و صنایع دستی

  • ۰
  • ۰

صنایع دستی چیست؟

صنایع دستی آنچه با دست ساخته می شود از پارچه ، قالی و ساخته های فلزی و غیره در مقابل صنایع ماشینی. آنچه آمد معنی لغوی صنایع دستی است در لغت نامه دهخدا. تعریف دیگری را سازمان هنرهای دستی ایران ارائه کرده است به شرح زیر:

صنایع دستی مجموعه ای از هنرهای دستی و صنایع است که عمدتا از مواد اولیه بومی تهیه میشود و بخش اساسی روند تولید محصول با دست و ابزار های دستی صورت می پذیرد ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده در محصول تجلی می یابد و این  وجه تمایز اصلی این محصولات با محصولات کارخانه ای و ماشینی است.

طبقه بندی صنایع دستی به چه صورت است ؟

طبقه بندی صنایع دستی به صورت های گوناگونی انجام می گیرد از جمله بر اساس مواد اولیه مصرفی ،شیوه و روش ساخت محصول .طبقه بندی ارائه شده از طرف سازمان هنرهای دستی ایران بر اساس شیوه و روش ساخت محصول می باشد :بافته های  داری،دستبافی،بافتنی،روکاری،چاپ های سنتی،نمدمالی،سفالگری و سرامیک سازی،شیشه گری،تولید فرآورده های پوست و چرم،ساخت محصولات فلزی و آلیاژ،قلم زنی و مشبک کاری و حکاکی روی فلز ها و آلیاژ ها،سنگ تراشی و حکاکی روی سنگ ومعرق سنگ،خراطی چوب،ریزه کاری و نازک کاری چوب،منبت کاری وکنده ماری و مشبک کاری چوب،حصیر بافی،خاتم سازی،معرق کاری،کاشی گری،ملیله کاری،میناکاری،ساخت اشیاء مستظرفه و هنری،ساخت زیور آلات.

تاریخچه صنایع دستی

هنرهای دستی و ساخت آن توسط انسان به عصر نو سنگی باز می گردد در زمانی که اولین گروه های انسانی هرچند کوچک گردهم آمده و در یکجا سکنی گزیدند و بشر توانست جهت آسایش و رفاه خود دست به ساخت اولین ابزارها و لوازم بزند. اینان اولین دست ساخته های بشری بودند. دست ساخته بشر در طول تاریخ حیات انسان هرروزه دچار تغییرات و پیشرفت در تکنیک های ساخت قار گرفت .امروزه ما این هنرهای دستی را صنعتی میدانیم که تجلی خلاقیت بشری است.

 

سندباد به عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک B2B در ایران تمام تلاش خود را برای به وجود آوردن شرایطی عالی برای معرفی شرکت ها در حیطه های مختلف، می نماید.

ما در سندباد در دسته بندی هنرهای دستی خود اقدام به معرفی شرکت هایی می کنیم که محصولات آن در حیطه ی هدایا و صنایع دستی می باشد، نموده ایم که می توانید با کلیک روی هر یک از زیر گروه های آن اطلاعات مورد نظر خودرا در حیطه ی مربوطه  را دریافت نمایید.

سندباد  سبک جدید تجارت


نظرات (۱)

  • خرید ممبر واقعی
  • خسته نباشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی